change your life with us
Orar

Saptamana 20-24.01 este pentru Pilates!
Va asteptam cu drag, Luni, Miercuri si Vineri incepand cu ora 19:30!

antrenori
Testimoniale

In curand...

Ultimele postari

De ce sunt esențiale uleiurile și grăsimile, chiar și atunci când eşti la dietă

Adesea oamenii cred că, pentru a pierde în greutate, trebuie să elimine complet grăsimile din dietă. Nu este deloc așa. Cu toate că uleiurile și grăsimile asigură un aport ridicat de energie, ele sunt esențiale pentru viață, întreținând multe dintre funcțiile vitale ale organismului. O dietă lipsită total de grăsimi poate fi chiar dăunătoare. Mai […]

0 comments

Consuma bauturile potrivite

Consumul de lichide este important, deoarece corpul tău are nevoie de hidratare în permanență. Prin urmare, trebuie să îţi stabileşti ca obiectiv să bei cel puțin un litru şi jumătate de lichide pe zi. Related

0 comments

Slabeste sanatos respectand cele trei mese

Experţii recomandă să te limitezi la trei mese pe zi. Există trei motive pentru a face acest lucru: 1. Economiseşti energie atunci când nu consumi nenumărate gustări. 2. Te vei simţi productiv(ă) mai mult timp. 3. Persoanele care se limitează la trei mese slăbesc mai uşor. Related

0 comments

Masa în oraș: cum să procedezi la petreceri şi evenimente

Una dintre micile bucurii ale vieţii este participarea la evenimente speciale, precum nunţi, aniversări, petreceri cu ocazia sărbătorilor şi alte festivităţi care implică o reuniune sau un banchet. Este de aşteptat ca aceste ocazii să aibă ca piesă centrală un meniu extravagant, menit să impresioneze şi să răsfeţe invitaţii. Related

0 comments

Argumente pentru un stil de viață activ

Legătura dintre consumul unui număr prea mare de calorii și kilogramele în plus este una evidentă. Dar este acest lucru suficient pentru a te convinge să apelezi mai des la instructorii de fitness în viitor? Related

0 comments
[/su_posts]

De ce sunt esențiale uleiurile și grăsimile, chiar și atunci când eşti la dietă

de ce sunt esentiale uleiurile in alimentatieAdesea oamenii cred că, pentru a pierde în greutate, trebuie să elimine complet grăsimile din dietă. Nu este deloc așa. Cu toate că uleiurile și grăsimile asigură un aport ridicat de energie, ele sunt esențiale pentru viață, întreținând multe dintre funcțiile vitale ale organismului. O dietă lipsită total de grăsimi poate fi chiar dăunătoare. Mai mult, grăsimea ajută la transportarea aromelor, acesta este motivul pentru care mâncarea lipsită de grăsimi nu este la fel de gustoasă. Produsele din comerț cu un conținut redus de grăsimi au de multe ori adaos de zahăr, amidon sau alți aditivi pentru a le îmbunătăți gustul, ceea ce nu le face mai sănătoase, dimpotrivă. Este mai important să alegi tipurile bune de grăsimi decât să le eviți total.

Grăsimile sunt esențiale pentru o alimentație corespunzătoare

Grăsimile joacă un rol critic pentru organism. Ele se regăsesc în membranele tuturor celulelor noastre. Acționează ca un tampon pentru organele interne, având și rol de transportor al vitaminelor solubile în grăsimi. De asemenea, contribuie la diversele funcții metabolice ale organismului. Dar nu toate grăsimile joacă aceste roluri. Fiecare tip de grăsime are o structură chimică aparte, ce acționează diferit asupra organismului. De asemenea, o cantitate prea mare de grăsimi este dăunătoare și poate duce la creșterea nivelului din sânge a grăsimilor care trebuie înmagazinate.

Cheia este calitatea

Ca regulă generală, fii precaut(ă) în privința grăsimilor animale. Uleiurile din plante și nuci conțin acizi grași buni (mononesaturați și  polinesaturați), precum și vitamina E, în timp ce grăsimea din carne, unt și untură conține acizi grași saturați.

Există și excepții de la această regulă. Uleiul de cocos conține acizi grași cu lanț mediu, cu diverse beneficii. Și uleiurile din pești grași, cum sunt somonul, heringul sau macroul, conțin acizi grași omega 3, dintre care unii contribuie la funcționarea normală a inimii. Înlocuirea grăsimilor saturate din alimentație cu grăsimi nesaturate contribuie la menținerea concentrațiilor normale ale colesterolului din sânge.

Atenție la grăsimile ascunse

Multe dintre uleiurile și grăsimile pe care le consumăm provin din alimentele procesate pe care le cumpărăm. Produsele de patiserie, biscuiții, cornurile, brânza și pizza conțin grăsimi care nu se văd.

Cea mai bună modalitate de a afla care sunt grăsimile din conținutul unui produs este să verifici lista de ingrediente. Vei fi surprins(ă) să descoperi cât de multă grăsime conțin unele alimente pe care le consumi. Grăsimile din aceste produse sunt de obicei uleiuri hidrogenate sau grăsimi trans. De aceea, atunci când mergi la cumpărături caută produsele pe a căror etichetă este specificat „fără grăsimi trans”.

Consumă grăsimi cu moderație

Grăsimile au un conținut dublu de calorii față de proteine sau carbohidrați. Din acest motiv, este important să nu exagerezi. Pentru a te asigura că în alimentația ta este inclusă cantitatea optimă de grăsimi:

  • Utilizează tigăi non-adezive pentru prăjeli. Foloseşte o lingură pentru a măsura uleiul și smântâna atunci când găteşti. Astfel poţi monitoriza cu exactitate cantitatea de grăsime consumată.
  • Nu îţi fă griji pentru aromă. Ierburile și mirodeniile vor da un plus de savoare oricărui fel de mâncare, fiind de asemenea bogate în nutrienți și aproape lipsite de calorii;
  • Foloseşte cuptorul pentru a rumeni peștele sau alte mâncăruri;
  • În loc de unt sau margarină foloseşte muștar, pastă de tomate sau cremă de brânză cu un conținut redus de grăsimi pentru tartine;
  • Brânza și celelalte produse lactate conțin diverse procente de grăsimi. Ai grijă să alegi nivelul optim de grăsimi pentru dieta ta.

Sursa: BodyKey.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *